woensdag 15 maart 2017

Het beste halen uit wat is...




Dit zinnetje kwam op in een gesprek met mijn man tijdens het rijden. We kwamen terug van een gezellige wandeling aan zee. We hadden het over ditjes en datjes en over hoe we konden genieten van de kleine dingen: een tasje koffie thuis, samen wandelen,....We hadden het ook over mijn gezondheid, onze afspraak in het uz leuven, het feit dat ik nu thuis ben en hoe ik hiermee omga.  

Het beste halen uit wat is, helpt me vooruit.  Me focussen op het NU. Het heeft geen zin te denken aan morgen en me hierover zorgen te maken. Integendeel. Natuurlijk dat ik momenten heb dat ik dat wel doe en dan merk ik direct dat mijn gemoedstoestand daalt en ik lichtelijk in paniek geraak. Daarom focus ik me heel bewust op het Nu en haal ik het beste uit deze situatie.


Voor mij is dat:

Genieten van het thuis zijn
Mezelf leren naaien en leuke creaties maken
Wandelen met mijn hond
Lezen
Bloggen
....

Ik moet zelfs zeggen dat ik het naaien nu echt zie als therapie :). Het helpt me om mijn gedachten te verzetten en geeft me positieve energie. Chronische pijn is verdomd lastig. En dan helpt het om naar mijn ateliertje te gaan en wat te naaien. Het helpt om te gaan wandelen met Benthe en genieten van de heerlijke natuur hier.

Het is belangrijk om me te focussen op het Nu, positief te blijven en het beste te halen uit wat is....

Dit is nu mijn quote. Met vallen en opstaan natuurlijk :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: