donderdag 5 januari 2017

Het eerste naaiproject van 2017 is een feit


Ziezo, het eerste naaiprojectje van 2017 is een feit. Een sweatertrui voor manlief.







Het patroontje is van Burda. Uit de categorie: "Super Easy". Tja, ik ben dan ook een beginnende naaister. Het mag dan al eens wat gemakkelijker zijn. Toch vond ik het heel spannend. Welke maat kies je? Gaat het mooi vallen? Maar ik ben slim geweest : Ik heb de patroondelen eerst aan elkaar gerijgd en man was zo lief ( vandaar manlief) om het met regelmaat te passen. 
Ik heb de kraag iets anders gedaan dan volgens het patroon. Volgens het patroon is de kraag korter en niet gevoerd. Er wordt op het patroon een tunneltje voorzien om een touw door te rijgen. Ik heb de kraag langer gelaten en deze gevoerd met tricotstof zodat deze soepel valt. Bij deze sweaterstof vond ik bijpassende tricot zodat de binnenkant van de kraag er hetzelfde uitziet als de buitenkant  De stoffen komen van "de stoffenstraat."

Hier een foto van het patroon dat ik gebruikte.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: