vrijdag 8 december 2017

Een winterproof knuffeltrui

Ik begon er deze zomer al aan en hij bleef enkele maanden liggen in de breimand...
Maar de voorbije 2 weken zette ik me er terug aan. En het ging vlot! Gezellig en leuk om te doen bij deze donkere avonden, zittend in de zetel bij het haardvuur...

Een gemakkelijke trui om te breien. Ikzelf ben geen ervaren breister maar het ging me vlot af. Net zoals de bernadette truien.... Ik ben ook helemaal verzot op de wol: een heerlijke zacht wol met mohair van het merk Katia. Een een super kwaliteit! Ik betaalde voor het geheel 43 euro. Niet goedkoop zou je denken maar wanneer je een trui in de winkel zou kopen van eenzelfde kwaliteit betaal je een pak meer. En mijn ervaring is met mijn Bernadettekens dat deze wol echt wel heel mooi blijft ondanks het vele dragen en wassen.

Het patroon komt uit het boek: Katia nr 5 - Beginners.
Ik gebruikte de kleuren die in het breiboek staan maar kwam tot de conclusie dat ik bij de mouwen niet voldoende wol meer had om de juiste kleurreeksen te volgen. Gelukkig had ik nog een restje roos liggen. Dus met een eigen creatieve inbreng kwam het toch tot een goed einde.

En zie hier het resultaat! Helemaal blij met deze super zachte en warme wintertrui! Hij zal veel gedragen worden...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jouw reactie hier: