vrijdag 7 juli 2017

summerproof: een zomershort met knalgeel t-shirtje...

Omdat het stofje zo comfortabel zat (en ik het natuurlijk ook mooi vond), besloot ik om er ook een shortje uit te maken voor mezelf.

Het patroon komt uit het tijdschrift van Burda easy herfst/winter 2016.
Opnieuw een uitdaging. Er waren terug enkele aanpassingen nodig: De zakken werden weggelaten, de zijkanten van de heupen heb ik een A-lijn gegeven, de kruisnaad aan de achterkant heb ik flink moeten innemen naar de taille toe, er werd geen extra tailleboord aangezet en ik zorgde voor extra zoom zodat ik aan mijn broekspijpen een opgerolde zoom kon maken.Tja, een patroon aangepast à la Vero dus. 😃

Daarnaast bleken ook hier de maten niet echt overeen te komen. Ik moest toch tot 2 maten verkleinen. Maar ik vermoed dat dit vooral komt door de stofkeuze. De punta di roma is een stretch-stof en rekt goed mee. Ik gebruikte geen tailleboord maar zoomde de bovenkant om en stak er een elastiek in. Op die manier blijft de short mooi op de heupen zitten.

En om het geheel af te werken maakt ik er een, jawel, knalgele t-shirt bij 😎...
Ik gebruikte hiervoor opnieuw de Aster als basis.

Zalig toch hoe je zelf je outfit kan samenstellen!
Vragen hierover? Laat gerust wat van je horen!












4 opmerkingen:

  1. Leuke combinatie! Als ik hoor, welke aanpassingen je allemaal deed aan de short, lijkt het mij wel een totaal ander model geworden. Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :), ja inderdaad veel moeten veranderen :). Maar merk dat ik dat toch regelmatig moet doen. Combinatie stofkeuze en een ander figuur...Maar dat is het leuke aan het zelfmaken :)

      Verwijderen
  2. Wat een super mooie combinatie, ik ben helemaal weg van je felle Astser! Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen

Jouw reactie hier: