zondag 14 mei 2017

Balans vinden tussen kracht en overgave




Balans vinden tussen kracht en overgave. 
Met vallen en opstaan.
Het beste halen uit wat is,
maar ook stilstaan bij verdriet en verlies.

Soms moet je doorzetten door middel van wilskracht.
Soms moet je opgeven 
om dan jezelf over te geven
aan wat het leven je te bieden geeft.

Van kracht naar overgave.
En van overgave naar kracht.
Het vinden van balans.
Met vallen en opstaan.


Leven met endometriose, gepaard gaan met chronische pijn en ongemakken. 
Soms gewoon doodmoe zijn en geen energie meer hebben.
Schaamte en schuldgevoelens loslaten.
Ja, ik ben in ziekteverlof.
Ja, ik vind dit vervelend.
Ja, ik mis mijn werk.
Ja, ik ben onzeker op vlak van toekomst.
Ja, ik ben verdrietig.
Ja, mijn lichaam heeft grenzen en beperkingen.
Ja, ja ja...

Accepteren en overgeven.
Genieten van wat wel kan.

Me focussen op de mooie momenten.
Dankbaar zijn voor wie ik ben en wat ik heb.
Maar ook
toegeven aan momenten van verdriet en pijn,
lachen en huilen.

Het mag er allemaal zijn.
Leven vanuit mijn kracht, met zachtheid voor wat is.
Het leven loopt zoals het loopt.
Balans tussen kracht en overgave

Ik ben onderweg....


Liefs,
Vero




2 opmerkingen:

Jouw reactie hier: